7 tips voor meer leads via Facebook

Annelien Decan, Content Manager & Copywriter
Annelien Decan,
Content Manager & Copywriter
7 tips voor meer leads via Facebook

Meer leads verkrijgen via Facebook? Dat kan! Dankzij enkele eenvoudige tips en tricks, haal je het uiterste uit je bedrijfspagina.

TIP 1: VERZAMEL MAILADRESSEN VIA FACEBOOK

Je kan via Facebook makkelijk leads genereren. Dit kan je doen door iets aan te bieden -bijvoorbeeld een gratis whitepaper- en dit via Facebook te delen. Via Facebook kan je een URL doorgeven naar een landingspagina waar bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven om bijvoorbeeld de whitepaper te downloaden.

TIP 2: VERHOOG HET AANTAL LIKES OP JE PAGINA

Het is heel belangrijk dat de berichten die je deelt relevant zijn voor jouw doelgroep. Schreeuw ook niet te hard om aandacht. Wist je dat ook maar 10% van je volgers de berichten die je deelt ziet op hun startpagina? Dat wil dus zeggen dat op 1000 volgers, maar 100 volgers bereikt worden. Wanneer je berichten promoot, bereik je een nieuwe groep mensen. Als zij je bericht liken, kan je die personen rechtstreeks uitnodigen om je Facebook pagina te liken.

TIP 3: CREËER RELEVANTE EN AANTREKKELIJKE CONTENT

Er zijn bepaalde manieren van contentcreatie die over het algemeen aanslaan op social media. Lijst artikelen zijn daar een voorbeeld van. Bepaalde lijstjes op je website delen via Facebook, zorgt voor meer bezoekers. Hier gaat het bijvoorbeeld om ’10 tips om …’-lijstjes. Veel mensen krijgen graag kort en bonding informatie, en met relatief korte lijstjes lukt dit. Anders zou je dit artikel nu niet lezen, toch?

Ook interactie uitlokken is belangrijk. Dit kan je doen door op Facebook een eenvoudige vraag te stellen aan je volgers. Door het laagdrempelig te houden, vergroot je de kans op reactie. Dit kan bijvoorbeeld zijn: “Wat zijn jouw voornemens voor het nieuwe jaar?”. Hou de vraag wel interessant en relevant voor je volgers. 

TIP 4: RICHT JE FACEBOOK PAGINA GOED IN

Zorg ervoor dat de bedrijfsinformatie op je Facebook pagina zo correct en volledig mogelijk is ingevuld. Een herkenbare profielfoto is ook belangrijk. Je verwerkt hier best je logo in. Vergeet ook niet om een aantrekkelijke omslagfoto in te stellen. Probeer op je omslag met een duidelijke call to action (CTA) te werken.

TIP 5: MAAK EEN CHALLENGE

Challenges doen het ook steeds goed op Facebook. Denk maar aan de ‘plank challenge’ of de ‘mannequin challenge’. Je hebt het uiteraard wel al zien passeren of misschien zelfs deelgenomen. Door zelf een challenge op te stellen en dit op een eventpagina te plaatsen, bereik je ook heel wat meer mensen dan je volgers alleen.

TIP 6: PROMOOT BERICHTEN

Dit is iets wat je als onderneming zeker eens moet proberen. Zoals eerder al aangehaald, laat Facebook niet alles aan je volgers zien. Door het promoten van berichten kan je een veel breder publiek bereiken. Er zijn heel veel ondernemers die dit nog niet doen, dus op die manier kan je er zeker uit springen!

TIP 7: VIDEO’S ARE HOT!

Facebook geeft voorrang aan video’s die rechtstreeks op Facebook worden opgeladen. Je deelt dus best niet vanuit Youtube. De video’s op Facebook worden veel meer weergegeven aan volgers! In ons vorig blogbericht hebben we je redenen genoeg gegeven waarom video een must is (8 redenen waarom video een must is).

Redenen genoeg die aantonen dat je via Facebook meer leads kan genereren. En daarmee begint het om uiteindelijk ook meer klanten binnen te halen. Ook nog concrete tips nodig over het algemeen gebruik van social media binnen je onderneming? Lees er meer over in ons artikel ‘Social media tips voor kmo’s’.

20/03/2017
Scroll naar boven