Goed om te weten bij e-mailmarketing

Frédéric Lannoo, Digital Marketing Expert
Frédéric Lannoo,
Digital Marketing Expert
Goed om te weten bij e-mailmarketing

E-mailmarketing werkt nog steeds en blijft groeien. E-mailverkeer is dus niet dood, maar het karakter is er wel van veranderd. Daar het vroeger lange e-nieuwsbrieven waren, is het nu korte, gepersonaliseerde en relevante marketingcommunicatie. Dus nee: de nieuwsbrieven hebben niet volledig plaats gemaakt voor sociale media.

MAAK EEN CHECKLIST

Een e-mail is met één simpele klik verstuurd. Een fout is dus snel gebeurd. Het kan daarom een goed idee zijn om een checklist op te stellen en deze telkens te overlopen vooraleer je de mailing verstuurt.

TESTEN, TESTEN EN NOG EENS TESTEN

Nadat je alle checks hebt gedaan, stuur je de mailing best nog eens intern als test. Zo kunnen alle collega’s de nieuwsbrief ook grondig bekijken en opmerkingen geven indien nodig.

FORMULEER DOELSTELLINGEN

Ook voor het versturen van e-mails moet je vooraf doelstellingen bepalen. Door het op voorhand formuleren van doelstellingen, kan je achteraf nagaan of de nieuwsbrief succesvol was of niet.

STEL JE NIEUWSBRIEF GOED OP

Er zijn heel wat zaken die aanzetten tot het lezen van je nieuwsbrief of aanzetten tot meer doorkliks. Lees hier onze 9 tips voor de perfecte digitale nieuwsbrief om te weten hoe je dit best aanpakt.

INTEGREER SOCIAL MEDIA

De online communicatie van de meeste ontvangers gaat ook via sociale media. Het is daarom belangrijk om de content van je mailing ook te delen via online platformen als Facebook, Twitter en LinkedIn. Meer tips en tricks vind je in deze artikels ‘Dit vermijd je beter op social media’ en ‘Hiermee scoor je wél op social media’.

BE MOBILE!

In steeds meer gevallen opent het grootste deel van de ontvangers de mailings via een mobiel apparaat. Hou hier rekening mee en pas je mailing daaraan aan. 

20/07/2016
Scroll naar boven