Zo weet je of je een goed logo hebt of niet Zo weet je of je een goed logo hebt of niet Op je tube tandpasta, het blik tomatensaus, de tv-zenders of gewoon op je sociale media. We komen constant in aanraking met logo’s. Een goed logo bedenken en ontwerpen is een kunst. Maar wat is nu een goed logo en wat niet en waarmee houd je best rekening bij de ontwikkeling? 12/01/2022 Grafisch ontwerp Online strategie Offline strategie
5 modellen in merkarchitectuur, welke past bij jou? 5 modellen in merkarchitectuur, welke past bij jou? Brengt jouw bedrijf verschillende producten en/of diensten uit? Kies je dan om deze als aparte submerken te lanceren of houd je het bij één merk? De merkarchitectuur beschrijft hoe jouw verschillende producten en/of diensten zich tegenover elkaar verhouden.  21/10/2021 Grafisch ontwerp Online strategie Offline strategie
Hoe jouw webshop voor blije & terugkerende bezoekers zorgt Hoe jouw webshop voor blije & terugkerende bezoekers zorgt Hoe zorg je ervoor dat je webshopbezoeker overgaat tot een aankoop en nadien terugkeert voor de volgende? Alles hangt af van hoe de bezoeker jouw webshop ervaart tijdens én na het shoppen. Een klantvriendelijke webshop geeft shoppers een positief gevoel, waardoor ze sneller overgaan tot een aankoop én terugkeren. Maar hoe maak je jouw shoppende klant blij? We geven 14 tips. 20/10/2021 Webshops Online strategie User Experience
Hoe verkrijg ik een goeie foto? 3 opties waarmee je meteen aan de slag kan Hoe verkrijg ik een goeie foto? 3 opties waarmee je meteen aan de slag kan Een boekje of folder zonder foto’s is als een zwembad zonder water: het is saai en weinig uitnodigend. Hoe verkrijg je een goede foto? Ik geef 3 mogelijkheden en enkele concrete fotografeertips waarmee je aan de slag kan.   30/09/2021 Grafisch ontwerp Offline strategie
Wat is een goede en herkenbare merknaam? Wat is een goede en herkenbare merknaam? Om je bedrijf of organisatie sterk in de wereld te zetten heb je een goede merknaam nodig. Maar wat is nu een goede naam? Hieronder vind je 6 elementen waarmee je kan nagaan of je merknaam sterk genoeg is. Zorg dat je naam aan minstens 4 elementen voldoet.  08/09/2021 Online strategie Offline strategie
Piet De Langhe zet mee zijn schouders onder digicreate Piet De Langhe zet mee zijn schouders onder digicreate Voortaan is de drijvende kracht achter digicreate een tandem: Tom De Buscher, oprichter met ruim 20 jaar ervaring in de sector, en Piet De Langhe, sinds vijf jaar aan boord als managing director en gepassioneerd door communicatie. Ze vormen een complementair duo dat samen met het vertrouwde team (Billy, Kristof, Lise, Stefaan en ons vast team van freelancers) de toekomst en het aanbod van digicreate.be verder zal uitbouwen.  08/06/2021
Wat als branding bloedeerlijk was Wat als branding bloedeerlijk was Viktor Hertz, een Zweedse grafisch ontwerper, windt er geen doekjes om. Met zijn project ‘eerlijke logo’s’ onthult hij werkelijke waarheden achter wereldbekende merken. De uitkomst is hilarisch, creatief en gevat. Bovendien doen de aangepaste logo’s ons ook nadenken over onze eigen consumptiegewoontes. 20/04/2021 Grafisch ontwerp
Hoe bepaal je een succesvolle navigatie voor je website? Hoe bepaal je een succesvolle navigatie voor je website? De menustructuur of navigatiebalk vormt dé bewegwijzering in je website en moet de bezoekers helpen hun doelstellingen te bereiken. Als de gebruiker er niet in slaagt om (voldoende vlot) de gewenste info terug te vinden, zal hij jouw website vroegtijdig verlaten.  17/04/2021 Websites Webshops SEO User Experience
Hoe je met je website overtuigt om voor jou te kiezen Hoe je met je website overtuigt om voor jou te kiezen Het aantal websites en webshops blijft groeien. Je krijgt te maken met een pak meer concurrentie dan 10 jaar geleden. Hoe zorg je dat de bezoeker van je website jou contacteert of jouw producten koopt en niet bij iemand anders? We geven enkele technieken mee die je kan toepassen op jouw website of webshop. 29/01/2021 Websites Webshops Grafisch ontwerp Online strategie User Experience
Versterk je merk met deze 5 onmisbare tips Versterk je merk met deze 5 onmisbare tips Sterke merken genereren meer omzet. Een sterk merk steekt namelijk bovenuit de massa. Het blijft ‘hangen’ in het hoofd van consumenten omdat het herkenbaar en duidelijk is. De juiste associaties sporen aan om het merk te kopen. Met onderstaande stappen bouw je aan een sterker merk. 07/01/2021 Grafisch ontwerp Online strategie User Experience