Merkanalyse

Hoe goed komt jouw bedrijf online voor de dag? Trek je de juiste klanten aan? Roept jouw communicatie de juiste associaties en het juiste gevoel op? Komt jouw huidige reputatie overeen met wat jij wilt? We nemen jouw online communicatie onder de loep en gaan na of er moet worden bijgestuurd.

Online merkanalyse aanvragen
Analyse van je logo

Analyse van je logo

Het eerste wat veel mensen van jouw bedrijf zien is ... je logo. Je logo prijkt als consistent en herkenbaar element op al je communicatie: je website, social media, wagen, ...

Een goed logo vertelt via haar vorm en kleur de buitenwereld meteen belangrijke aspecten over het bedrijf én het aanbod zoals prijs, professionaliteit, karakter en visie.

Sluit jouw logo naadloos aan bij wie je bent, wat je doet én spreekt het je doelgroep aan? Onderwerp je logo aan onze test.

Analyse van je online huisstijl

Hoe ervaart het online publiek jouw merk? Met een merkanalyse gaan we in grote lijnen na hoe passend en effectief jouw huidige branding momenteel is opgezet.  We analyseren hiervoor jouw belangrijkste online communicatiemiddelen (website, social media, Google My Business, ...) naar consistentie, vorm, inhoud en gebruikerservaring.

  1. Consistentie: Worden lettertypes, kleuren en logo’s consistent toegepast? Is de ‘tone of voice’ en aansprekingsvorm consistent?
  2. Vorm: Is de vormgeving up-to-date? Is de lay-out opvallend en dus onderscheidend? Wordt de vormgeving afgestemd op het kanaal en op de beoogde doelgroep? Is er een goede verhouding tussen beeld en tekst? Oogt de lay-out overzichtelijk?
  3. Inhoud: Is de tekst helder en is de toon afgestemd op de doelgroep? Is de identiteitsstructuur logisch en duidelijk?
  4. Gebruikerservaring: Komt de website tegemoet aan de toptaken van de bezoeker? Is de website mobielvriendelijk? Is de chatfunctie op social media (of website) nuttig? Hoe wordt de website beleefd?

Daarnaast bekijken we jouw online reputatie a.d.h.v. reviews.

We stellen vervolgens we een concreet analyserapport met onze conclusies en advies om jouw merk te versterken of bij te sturen.
Het vormt het vertrekpunt voor jouw mogelijk rebrandingproject.