Via een merkanalyse kan je jouw imago bijsturen
Wat vindt de buitenwereld van jou? Trek je de juiste klanten aan? Roept jouw communicatie de juiste associaties op? Na een gratis intakegesprek analyseren we je communicatie waarbij we nagaan hoe effectief jouw merk presteert.
Welke elementen beoordelen we?
1
Relevantie en focus
Is het merk duidelijk en relevant voor je doelgroep? Zonder focus spreek je niemand aan. We bekijken ook de merkhiërarchie. Hoe verhouden producten en diensten zich over elkaar? Is die verhouding logisch en efficiënt?
2
Onderscheidende kracht
Is er voldoende onderscheid met de concurrentie of word je volledig ondergesneeuwd? Hiervoor kijken we enerzijds naar je positionering en anderzijds naar je visuele uitstraling.
3
Consistentie
Elke inconsistente uiting schaadt je merk. We analyseren je volledige huisstijl. Zowel de visuele uitingen (online en offline), als de boodschappen en de acties van het merk.
4
Visuele identiteit
We nemen alle visuele merkelementen van je huisstijl er even bij. Je naam, logo, drukwerk, ... Sluit je logo en huisstijl nog steeds aan bij jouw merkidentiteit?
5
Merk beleving
Hoe wordt je merk beleefd? Hoe wordt er gereageerd op berichten? Hoe is de gebruikerservaring op de website? Hoe ervaart de klant het product of de dienst?
6
Merk reputatie
Wat wordt er over je verteld? Wat vinden klanten van jou? Welke elementen komen regelmatig terug in testimonials? Sluit dit aan bij wat je wil uitstralen?
Wat zeggen onze klanten?
Het eerste ontwerp zat er meteen boenk op
"
Tijdens het ontwerpen leven ze zich helemaal in, ik had hen vertelt hoe ik het zag wat ik deed en waar m'n concept voor staat. Bij de eerste samenkomst van het eerste ontwerp zat het er boenk op.
Isabel Bulcke
Eigenaar De Parel
Bedankt voor het geduld, de inzet en de mega-creativiteit!
"
Ik beveel dit bedrijf van harte aan: iedereen ging er even bevlogen tegenaan voor ons. Zeker geen evidentie, gezien wij een a-typisch afnemende sector zijn.
Veerle Schelstraete
Directeur Altus
Creatief team met een sterk inlevingsvermogen
"
Heel goeie service en kwalitatief hoogstaand niveau. Levert producten op maat van je onderneming.
Een dikke merci!
Een dikke merci!
Ann Van Roosebeke
Eigenaar Verveinus
Ook nood aan een merkstrategie ...
- waarmee je sterk in de markt komt te staan?
- die inzicht biedt in hoe jouw merk bijdraagt aan de behoeften en wensen van je doelgroep?
- richting en houvast geeft aan alle visuele en tekstuele uitingen?