Logo, website en drukwerk

Het Spiegeltheater bestaat ondertussen maar liefst 36 jaar. Wat onveranderd bleef in al die jaren is de artistieke vrijheid die vleugels geeft aan de spelers en regisseurs. Steeds zoekend naar een betere versie van zichzelf legden ze de lat ieder jaar een stukje hoger. Het resultaat? Beklijvende theaterstukken waar na afloop nog lang wordt over nagepraat.

De vraag & onze aanpak

De laatste jaren ontstond de nood om het merk ingrijpend te vernieuwen. De uitstraling van de communicatie voelde gedateerd aan, terwijl de stukken en spelers nog fris en jong van geest zijn. Ook een van de ambities was om de doelgroep te verbreden.

Zo herwerkten we het logo en tekenden een nieuwe communicatiestijl uit die meteen werd gevisualiseerd in een webontwerp. De nieuwe visuele identiteit werd met veel enthousiasme onthaald.

 

De vraag & onze aanpak

De naam vormde het uitgangspunt voor het nieuwe logo

In het concept van ‘spiegelen’ wordt de bezoeker uitgedaagd om iets vanuit een ander perspectief te bekijken. De letter S werd een uniek en herkenbaar element dat flexibel kan worden ingezet.


 

De naam vormde het uitgangspunt voor het nieuwe logo

Een nieuwe eigen en wijze huisstijl

De huisstijl kreeg een tijdloze, maar eigenzinnige look-en feel waarin het Spiegeltheater zich duidelijk herkent.

Ze werd gekenmerkt door lijnen en creatief kleurenschema. De kleuren wijzen op de veelzijdigheid en creativiteit. De lijnen duiden op 'verbinding', net zoals de gebrachte verhalen die mensen verbinden. Consistentie is troef. Offline en online huisstijlelementen vloeien naadloos in elkaar.