Copywriting

Branding
04.

Het is bewezen dat goede copywriting aanzet tot actie, en de voornaamste actie die we willen bekomen, is een product of dienst verkopen.

Contacteer ons
Happy van hapklare teksten

Happy van hapklare teksten

Geen goesting, tijd of talent voor copywriting? Weet je wel welke boodschap je wilt overbrengen, maar niet hoe je die kan verwoorden? Het schrijven van teksten is dan ook een vak apart.

Bij digicreate.be zijn we nu toevallig wél gebeten door de copymicrobe! Wij voorzien je drukwerk of website van hapklare, creatieve en professionele teksten die licht verteerbaar zijn voor je doelgroep. Het is namelijk de bedoeling dat je lezers daarna nog meer van je kunnen smaken.

Van jouw koppie naar sterke copy

Al meegemaakt dat je uren aan je teksten spendeert en dat ¾ van die uren eigenlijk het zoeken naar de juiste woorden is? En wanneer je dan eindelijk - met stiekeme trots - je tekst hebt opgesteld en gepubliceerd er geen directe resultaten uit voortvloeien? Investeer niet langer je tijd in zaken die niet genoeg opleveren. Ook tijd is geld.

Bij digicreate.be hebben we ervaren copywriters die niet alleen vlot schrijven, maar er ook voor zorgen dat teksten aanzetten tot actie.

We herkauwen jouw woorden en ideeën naar content die iets oplevert. De conversiekracht van de juiste woorden is namelijk verrassend.

Verkopen tussen de regels van je (web)teksten

Conversieoptimalisatie en het schrijven van overtuigende teksten gaan hand in hand. Als je van copywriting geen kaas hebt gegeten, dan laat je het beter over aan een professional. Het is bewezen dat goede copywriting aanzet tot actie en de voornaamste actie die we willen bekomen, is een product of dienst verkopen.

Bij digicreate.be weten onze copywriters hoe ze creatief, professioneel en commercieel kunnen overtuigen met de juiste woorden. Dit gaat nauw samen met webdesign. Een goed uitziende website kan je vergelijken met een bord om uit te eten. Als je honger hebt (lees: informatie zoekt), heb je meestal een bord nodig, maar het belangrijkste is eigenlijk de inhoud van dat bord. Je hebt honger, dus die honger moet je stillen.

Je lezers moeten aangezet worden om toe te happen. Je moet de aandacht vasthouden en ze laten smullen van de informatie die je hen geeft. Zo geef je ze een voldaan en positief gevoel. Het is de bedoeling dat je doelgroep de informatie vindt waar ze naar op zoek zijn.

Verkopen tussen de regels van je (web)teksten

SEO-copywriting

Bij het schrijven van webteksten ligt de insteek een beetje anders dan bij print. Hoewel je voornamelijk voor je doelpubliek schrijft, moeten ook zoekmachines verlekkerd zijn op je teksten (SEO). Het extraatje aan SEO-copywriting is dat er een zoekwoordenonderzoek mee gepaard gaat.

Die zoekwoorden worden vervolgens strategisch gepositioneerd in titels, tussentitels en de paragrafen en alinea’s van je website. En hallelujah, laat dit nu net één van onze specialiteiten zijn!

Zoekmachines zijn erg gericht op tekst. Ze houden zowel rekening met de kwaliteit als de kwantiteit van de teksten. De copywriting op je website moet namelijk uniek én lang genoeg zijn om door Google naar waarde te worden geschat.

Overmatig gebruik van zoekwoorden wordt dan net weer afgestraft. Het is een kunst om te spelen met je zoekwoorden, synoniemen en gerelateerde woorden. Je zoektermen moeten een stevige context meekrijgen. Ook interne linkbuilding draagt bij tot je SEO-teksten.

Kortom: goede webteksten worden in eerste instantie geschreven voor je doelgroep, maar om ervoor te zorgen dat je doelgroep die makkelijk terugvindt, moet je ook zoekmachines het hof maken met sterke SEO-proof copywriting.