Social Media

Webdesign
06.

De social media bieden heel wat voordelen, tenzij je ze lukraak inzet. Het is belangrijk om op voorhand te weten waar je naartoe wilt en wat de mogelijkheden zijn.

Contacteer ons

Starten met sociale media

Social media bestaan er in alle kleuren en vormen. Het is zelfs wat overweldigend geworden. Enkele van de bekendste social media kanalen zijn Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Pinterest, WhatsApp, Youtube en Google+. Wauw, wat een overload! En dat is nog maar een selectie …

Gelukkig hoef je als bedrijf niet overal op aanwezig te zijn. Oef! Maar hoe moet je dan een keuze maken? Dit leg je vooraf vast in je online strategie. Het is namelijk belangrijk dat je achterhaalt op welke kanalen je doelgroep aanwezig is en dat je jouw doelstellingen in kaart brengt. Van daaruit vertrek je voor het kiezen van de juiste social media kanalen. Wij staan al te popelen om jou te helpen!

Starten met sociale media

Voordelen van social media

Op social media aanwezig zijn, heeft heel wat voordelen. Wij lijsten ze graag even voor je op.

  • Je kan er heel wat mensen mee bereiken, waardoor je naamsbekendheid snel wordt vergroot.
  • Het heeft indirect een positieve invloed op de SEO van je website. Je kan via je social media heel wat verkeer naar je website verkrijgen, waardoor zoekmachines jouw website als relevant beschouwen en je dus extra scoort in de ranking van bijvoorbeeld Google.
  • De social media zijn meetbaar. Bij de meeste kanalen kan je moeiteloos de statistieken raadplegen en nagaan wat de resultaten van jouw inspanningen zijn.
  • Social media kosten niet veel. Het registreren op deze kanalen is gratis. Het beheren en onderhoud daarvan is dan natuurlijk wel tijdrovend.
  • De snelheid van social media is onvoorstelbaar. In geen tijd heb je nieuws gedeeld of kan je reageren op reacties van je doelgroep.
  • Social proof! Via social media kan je makkelijk in interactie met je doelgroep treden. Je kan er gesprekken voeren en snel een vertrouwensband opbouwen. Zo ziet je doelgroep ook dat je als het ware echt bestaat.

Een boost voor je sterke content

Het is jammer wanneer je veel tijd en moeite steekt in het creëren van leuke content (beelden en copywriting), dat niemand dit eigenlijk ziet. Dit kan bijvoorbeeld een blog- of nieuwsbericht op je website zijn. Uiteraard wil je dat de mensen dit lezen, maar ze moeten natuurlijk ook de weg naar dat bericht vinden.

Social media zijn daarom een goede manier om trafiek naar je website te verkrijgen. Het is een vertrekpunt om relevante leads binnen te halen.

Social advertising

De social media zijn vooral voor je branding heel interessant. Veel bedrijven hebben terecht het gevoel dat hun inspanningen op sociale media niet genoeg opleveren. Dat komt omdat maar een klein percentage op het aantal volgers van je pagina jouw bericht daadwerkelijk in hun newsfeed ziet verschijnen.

Je moet dus een manier vinden om ook naast je bestaande volgers de andere gebruikers die tot jouw doelgroep behoren, aan te spreken via social media. Daar zijn gelukkig verschillende methodes voor.

Om mensen buiten je bestaand netwerk te bereiken, kan je inzetten op social media advertising. Deze manier van online advertising zorgt ervoor dat je berichten extra in de kijker kan zetten in de vorm van online advertenties. Dat kan bijvoorbeeld via Facebook, maar ook op Instagram en LinkedIn.

Er zijn tal van mogelijkheden en wij helpen je graag bij het maken van de juiste keuze.

Social advertising