Naam & logo

Branding
02.

Om je bedrijf stevig in de markt te zetten, heb je een goede naam en herkenbaar logo nodig. Het zijn de eerste stappen in het creatief proces.

Contacteer ons
Naamontwikkeling

Naamontwikkeling

Wil je jouw bedrijf stevig in de markt zetten? Dan heb je een goede naam nodig! Onze creatieve koppen helpen je graag bij de naamontwikkeling van je bedrijf. Vervolgens gieten we dit in de juiste vorm. Maar vooraleer we ons creatieve brein aan het werk zetten, zitten we liefst eerst samen met jou rond de tafel. We willen namelijk zoveel mogelijk weten over je bedrijf.

Wat zijn je doelen en doelgroepen? Wat beloof jij je klanten? Waarom moeten ze bij jou kopen en niet bij een ander? Eens we dit in kaart hebben, bekijkt ons creatief team hoe ze dit kunnen vertalen in een unieke, maar vooral duurzame bedrijfsnaam.

From zero to hero met de juiste naam

Vroeger waren merknamen vaak de namen van de oprichters of beschreven ze heel concreet het aanbod, maar over het algemeen gaan te beschrijvende namen niet lang mee, omdat het productaanbod in de loop der jaren kan veranderen. Ga daarom dus voor een naam die beantwoordt aan behoeften en associaties die relevant zijn voor je doelpubliek. Daarnaast is het ook belangrijk dat de naam juridisch snor zit. Hoe origineler, hoe beter je naam beschermd is. 

Wil je ondersteuning bij het ontwikkelen van je merknaam? Aarzel dan niet om ons advies te vragen.

Het ontwerpen van een logo vereist expertise

Het ontwerpen van een logo vereist expertise

We herleiden alle input uit jouw briefing naar de essentie. Het ontwerpen van een logo vereist kennis van de psychologie achter kleuren en letters. Laat onze enthousiaste creatievelingen los op de realisatie van je logo en vermijd shops die logo’s voor een habbekrats aanbieden.

Het logo is vaak het eerste wat de buitenwereld van je bedrijf ziet. Het is dan ook belangrijk dat je hiermee meteen in het oog springt. Met een sterk logo ziet je doelgroep namelijk dat je een professioneel bedrijf bent. Een goed logo verhoogt dus het vertrouwen bij je doelpubliek. Het is ook belangrijk dat het herkenbaar is. Het is één van de eerst stappen in je brandingsstrategie.

Ontdek of jouw logo goed is

Er zijn 5 aspecten waaraan een goed logo moet voldoen:

  • Leesbaar: het logo ‘leest’ voor zich.
  • Eenvoudig: dit verhoogt de herkenning van je logo.
  • Tijdloos: je logo doorleeft de tand des tijds.
  • Onderscheidend: ieder bedrijf is uniek en verdient een logo op maat.
  • Functioneel: een logo moet ook technisch kwalitatief zijn, zodat het kan worden toegepast op diverse media.
  • Spreekt de doelgroep aan: hou de doelgroep steeds in het achterhoofd bij de ontwikkeling van je logo.

Onze grafisch vormgevers zijn erop gebrand om jouw logo eens van dichterbij te bekijken. Zij geven je via een kort en bondig rapport zicht op de positieve punten én verbeterpunten van je logo. Doe onze logotest in slechts 5 minuten.