Social media marketing

Marketing
02.

Breng je doelgroep niet alleen in contact met je merk, maar bouw ook een relatie met hen op. Dankzij social media marketing verkrijg je waardevolle interactie met je doelgroep.

Contacteer ons

Creƫer een social media strategie

Vooraleer je begint met het inzetten van social media, is het cruciaal dat je hier goed over nadenkt. Het is belangrijk dat je weet waar je doelgroep zich bevindt, maar ook hoe je de berichten op je social media dan juist wil aanpakken. Zet je online advertising in? Maak je gebruik van een influencer?

Het is een onderdeel van je volledige online marketing strategie. Hiervoor breng je deze zaken in kaart:

  • Wie is je doelgroep?
  • Welke social media kanalen zet je in om je doelgroep te bereiken?
  • Wat wordt er online al over je gezegd?
  • Welke doelen heb je voor ogen?
  • Hoe pakken je concurrenten het aan op social media?
  • Welke boodschap(pen) wil je communiceren?
  • Wat zijn de resultaten en ROI?

Influencer marketing

Als je meer geloofwaardigheid via je sociale media wil verkrijgen, kan je een influencer inzetten. Zeker het sociaal medium Instagram wordt hiervoor gretig ingezet. Bij influencer marketing zet je een bekende persoon in om jouw product of dienst extra te promoten. Die persoon heeft meestal al een groot aantal volgers, waardoor je merkbekendheid razendsnel kan groeien.

Hou er rekening mee dat de persoon die je als influencer inzet, matcht met wie je bent als bedrijf. Op die manier kan je doelgroep zich soms beter vereenzelvigen met jouw product/dienst. Het kan zelfs zijn dat ze vooral bij jou kopen omdat ze fan zijn van de influencer. Ideaal voor je branding.

Influencer marketing

Contentkalender

Als je van plan bent om content te delen, is het een vereiste om hier vooraf een contentkalender voor op te stellen. Bij een contentkalender of -plan bepaal je voor een periode – bijvoorbeeld een maand - wat je op sociale media zal delen, waar en wanneer.

Goede content is eigenlijk het begin van alles. Het is belangrijk dat je content goed consumeerbaar is voor je doelgroep. Sterke copy en een mooi grafisch ontwerp zijn dan ook aangeraden.

Ben je te impulsief om plannen op te stellen of zie je er gewoon helemaal geen beginnen aan? Geen nood, onze experten weten raad!