ON- EN OFFLINE STRATEGIE

Een strategie is dé leidraad voor het voeren van je bedrijfscommunicatie. Bepaal op voorhand naar wie je wil communiceren, via welke kanalen en wat je op termijn wil bereiken.

Om de gewenste bedrijfsresultaten te bekomen, moet je een strategie opstellen om de beste manier van aanpak concreet vast te leggen. Zo heb je een leidraad in het voeren van je bedrijfscommunicatie. Bepaal op voorhand naar wie je wil communiceren, via welke kanalen en wat je op termijn wil bereiken.

Je strategie in goede handen

Bij digicreate.be starten we met een kennismakingsgesprek en een volledige analyse van je onderneming, daarna begint de opstelling van de strategie. In het intake- of kennismakingsgesprek gaan we na wie je bent en wat jouw verwachtingen zijn. Daarna bekijken we in hoeverre jouw huidige communicatiestrategie voldoet aan de hedendaagse verwachtingen. Wat zijn je huidige doelstellingen? Hoe communiceer je nu met je doelgroep? Hoe doen je concurrenten het?

De bevindingen uit het kennismakingsgesprek en de analyse gieten we vervolgens samen in concrete doelstellingen. We hanteren hiervoor het SMART-principe. Zo zijn je doelen heel specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden. Ideaal om achteraf te evalueren.

Voor het digitale luik spreken we bij digicreate.be van een inbound marketing strategie waarbij we steeds rekening houden met alle raakvlakken van internetmarketing (content, zoekmachineoptimalisatie (SEO), social media, online advertenties (SEA), e-mailcampagnes, …). 

The line between on and offline …

De traditionele offline marketingstrategieën zijn nog niet uitgestorven. Hoewel onze focus sterk op digitale oplossingen ligt, zijn wij er ons van bewust dat een gebalanceerde benadering van on- en offline strategieën in veel gevallen efficiënt is.

De lijn tussen on- en offline is dun. Je marketingstrategie is pas écht succesvol als beide worden gecombineerd. Om maar een voorbeeld te geven: je kan iemand een papieren uitnodiging of folder bezorgen, en linken naar een online landingspagina waarop meer informatie te vinden is. Zo kan je in het oog springen met prachtig drukwerk én meer bezoekers op je website genereren.

De lijn tussen on- en offline communicatie is dun.

Wat brengt het op?

Bij het opstellen van een strategie met concrete doelstellingen, houden we er uiteraard rekening mee dat we de resultaten achteraf kunnen meten. We bekijken dus de Return On Investment (ROI). Dit kan letterlijk gaan over financiële winst, maar afhankelijk van de doelstellingen kan het ook het winnen van meer prospecten (leads) of conversies betekenen.

Divers aanbod aan trainingen

Wil je graag zelf het heft in handen nemen? Bij digicreate.be bieden we marketingtrainingen aan waarbij we jou de kneepjes van het vak leren. Alleen of in groep krijg je een gedetailleerde presentatie waarin we de meest doeltreffende on- en offline tools bespreken voor jouw onderneming of branche. Voor je het weet ben je een junior marketingexpert!

Met welke trainingen kunnen wij jou van dienst zijn?

  • Het beheer van je website of webshop (Content Management Systeem of CMS),
  • Zoekmachineoptimalisatie en online adverteren (SEO en SEA),
  • Het strategisch inzetten van sociale media,
  • Het opstellen van een doelgerichte strategie,
  • Copywriting,
  • Het opstellen en lanceren van nieuwsbrieven,
  • Gebruik maken van Marketing Automation.

WAARMEE KUNNEN WIJ U HELPEN?

Scroll naar boven