Een goede voorbereiding is het halve werk
Bij het runnen van een webshop komt meer kijken dan initieel gedacht wordt. Net zoals bij een fysieke winkel is het belangrijk om op voorhand een plan te hebben. Vanuit je idee stel je een businessplan op met een concrete strategie. We komen samen tot een antwoord op onderstaande vragen:
- Hoe wil ik mijn merk in de markt positioneren?
- Heb ik nog een naam, logo en huisstijl nodig?
- Is er een domeinnaam beschikbaar voor mijn naam?
- In welke stijl zie ik mijn webshop?
- Welke (vaste) kosten zijn er aan mijn webwinkel verbonden?
- Met welke leveranciers werk ik samen (voor je product en verpakkingen)?
- Hoe wens ik mijn product te versturen? Vraag ik verzendkosten?
- Welke betaalopties bied ik aan? Met welk betaalplatform kies ik?
- Wat zijn de wettelijke regels rond het opstarten van een shop?
- Hoe zal ik mijn webshop promoten (marketing), wat besteed ik uit?
We gaan samen met jou na welke tools en systemen je nodig hebt om jouw webwinkel succesvol op te zetten.