Je website, goed vindbaar in Google

Als je website niet goed door je doelgroep wordt gevonden, sta je nergens. Minder websitebezoekers betekent immers minder leads. SEO (Search Engine Optimization) zorgt ervoor dat je zonder te betalen hoger in de zoekresultaten komt en dus sneller door je doelgroep wordt gevonden. Hoe doen wij dit?

seo-analyse aanvragen
Technisch geoptimaliseerd

Technisch geoptimaliseerd

Er zijn heel wat technische aspecten die je positie in de zoekresultaten beïnvloeden: de laadsnelheid van je pagina’s, de mobielvriendelijkheid, de structuur en gebruiksvriendelijkheid (ux), ...

Bij de programmatie zorgen we dat je website feilloos functioneert waarna de zoekmachine jouw beloont met een goeie zichtbaarheid in de zoekresultaten.

Wil je jouw website vernieuwen? Geen nood, via SEO-imigratie zorgen we ervoor dat de rankingwaarde van je oude website wordt overgezet naar je nieuwe website. 

Content is king

Content is king

Volgens Google is de kwaliteit van de content op jouw website het allerbelangrijkste. Voorzie dus inhoud (teksten, ondersteunend beeldmateriaal, …) die gesmaakt wordt door je bezoekers. Het toevoegen van een blog geeft bijvoorbeeld jouw ranking in de zoekresultaten een enorme boost.

Om na te gaan waar je bezoekers écht naar op zoek zijn is een zoekwoordenonderzoek heel nuttig. Belangrijke zoektermen die in Google ingegeven worden om jouw diensten of aanbod terug te vinden worden op die manier opgespoord. Vervolgens worden die zoekwoorden geïmplementeerd in de inhoud en structuur van de website. Elke pagina voorzien we van META-data: dit is de titel en beschrijving van het zoekresultaat die je ziet na het invoeren van een zoekterm in Google. 

Externe en interne links

Als je website al een tijdje bestaat kan het zijn dat een andere website een link voorziet naar de jouwe. Die link zorgt ervoor dat jouw webpagina als relevant 
aanzien wordt door de zoekmachine. Het resultaat is een hogere zichtbaarheid in de zoekresultaten. Hoe betrouwbaarder de bron (bv. website van 
overheidsinstantie, universiteit, nieuws, …), hoe zwaarder dit in de ranking doorweegt. 

Via SEO-copywriting worden er in de website interne (tussen gerelateerde webpagina's in jouw website) en externe links (naar andere websites) aangebracht. Door links naar gerelateerde content met autoriteit aan te brengen, maakt dit jouw eigen content waardevoller. 

Je zichtbaarheid extra boosten?

Staan bovenstaande zaken op punt, maar wil je je zichtbaarheid in Google nog een extra boost geven?
Dan zijn onderstaande boosters misschien iets voor jou:

  • sociale media
  • online advertising (Google Ads)
  • specifieke landingspagina's opbouwen
Je zichtbaarheid extra boosten?