Gebruiksvriendelijke websites hebben blije bezoekers

UX, user experience of gebruikerservaring. Drie verschillende benamingen, maar dit is hét doel: zorgen dat je bezoekers je website zo positief mogelijk ervaart. Dit betekent dat je website zo goed mogelijk is afgestemd op de doelstellingen van de bezoeker.

ux analyse aanvragen

Klantgerichte navigatie

Een goede interface stelt gebruikers in staat om op een intuïtieve manier de gewenste informatie te raadplegen. Al je website een doolhof is waarin je eindeloos kan verder klikken of scrollen, dan nodigt dit niet uit om terug te keren naar je website. Integendeel, het kan wel eens frustraties opwekken bij je bezoekers. Bye bye potentiële klanten …

 

Klantgerichte navigatie

We werken op basis van de toptaken van je doelgroep aan een duidelijke en intuïtieve structuur waarin de bezoeker snel zijn weg vindt.

Mobielvriendelijk is gebruiksvriendelijk

Een mobielvriendelijke website of een responsive design is perfect geschaald een aangepast op ieder toestel (smartphone, tablet, desktop, …). Zo hoeven je mobiele bezoekers niet in te zoomen en wordt de belangrijkste informatie perfect weergegeven. 

Is jouw website mobielvriendelijk opgebouwd?

Tevreden bezoekers worden sneller klant

Tevreden bezoekers worden sneller klant

Een betere gebruikerservaring leidt onder meer tot een verkoopstijging en grote klantloyaliteit. Als de bezoeker de ene keer je website als positief heeft ervaren, zal die bezoeker waarschijnlijk terugkomen en/of een actie op de website ondernemen. Het betrekken en betrokken houden van de eindgebruiker is belangrijk als je de gebruiksvriendelijkheid van je website steeds verder wilt verbeteren.

Het is maar wanneer bezoekers de juiste informatie terugvinden en het gevoel hebben dat ze geholpen zijn, dat ze de weg naar jou terugvinden.

Ux design en SEO: a match made in heaven

UX design en SEO vullen elkaar perfect aan. Hier enkele redenen die aantonen waarom:

  1. Google wordt steeds slimmer: de zoekgigant geeft zijn zoekers graag de beste resultaten. Daarom kijkt Google tegenwoordig ook naar de lay-out van websites en webshops én de tijd die bezoekers daarop doorbrengen. Hoe relevanter en gebruiksvriendelijker je site, hoe langer bezoekers blijven en hoe hoger je in de zoekresultaten verschijnt.
  2.  Snelle laadtijd: een gebruiksvriendelijke website heeft bij voorkeur ook een snelle laadtijd. Dit is nog steeds een rankingfactor voor zoekmachines.
  3.  Betere navigatie door interne links: interne linkbuilding zorgt ervoor dat gebruikers makkelijk door je website kunnen navigeren, maar dit zorgt ook voor een betere vindbaarheid van die pagina’s.

Ervaring leert, maar testen des te meer

Er is geen boek met gouden usability regels dat voor alle websites toepasselijk is. Het is een kwestie van testen en het inschakelen van de juiste mensen. Je moet het gedrag van je bezoekers inschatten en dat is zeker geen gemakkelijke opdracht als je hierover niet voldoende kennis hebt.

Ervaring leert, maar testen des te meer

Bij digicreate.be hebben we die ervaring gelukkig in huis, maar testen blijft ten allen tijde belangrijk. Wij beschikken over de juiste mensen, kennis én tools om je website en applicaties naar een hoger niveau te tillen. Het belangrijkste doel? Meer conversies!