Merkstrategie bepaalt de impact van je merk

Hoe zorg je ervoor dat iedereen begrijpt wie je bent én wat je doet? Het creëren van een logo of het bedenken van een naam kan pas met concrete doelstellingen en een duidelijk plan van aanpak.

Laat ons jouw merk definiëren
Zonder een merk kan je niets verkopen

Zonder een merk kan je niets verkopen

In een steeds breder wordende omgeving is gewoon je product of dienst aanbieden niet voldoende. Er moet iets zijn wat alles wat je doet omvat en kenmerkt, zodat men over 'het merk' kan praten. Zodat men 'het' kan kopen.

Een sterk merk communiceert jouw aanbod en haar kenmerken op een consistente en onderscheidende manier naar jouw doelgroep. 

Op langere termijn bouw je door consistent met jouw merk te communiceren meer naambekendheid en een standvastige reputatie op. Hoe groter je merkwaarde wordt, hoe meer klantenloyaliteit je ontvangt. 

Strategie bepaalt de koers van je merk

We dagen in een eerste fase het DNA van jouw bedrijf uit door het stellen van de juiste vragen. Op die manier krijgen we cruciale info en inzichten op tafel die duidelijk maken wie je bent en wat je doet. Die info gebruiken we als fundering bij het bouwen van jouw ‘merk’.

  • Wie ben je?
  • Wat is jouw aanbod?
  • Welke kenmerken heeft jouw aanbod? (associaties)
  • Wat doe jij beter dan de concurrentie?
  • Voor wie is jouw merk? (doelgroep)
  • Waarvoor wordt je aanbod gebruikt en waarom?
Strategie bepaalt de koers van je merk

We zorgen ervoor dat je merk een duidelijke focus en betekenis krijgt. In het hoofd van je klant is een merk dat slechts één ding goed doet veel geloofwaardiger dan een merk dat 'van alles' doet.
Het is ook belangrijk dat je doelgroep wordt afgebakend. Als je alles voor iedereen probeert te zijn, zal je niets voor niemand zijn.

Met je merk deel je met een groep mensen dezelfde waarden en overtuigingen.
We zorgen dat het klikt.

Samen met ons ontdekken hoe jij jouw merk sterk de wereld in kan zetten?

Uitwerking van de visuele merkidentiteit

Je kan op verschillende manieren duidelijk maken waar jouw merk voor staat.

Het eerste wat de mensen vaak zien is de vorm en de kleur, maar ook wat je communiceert (boodschappen) en wat je doet (je omgang met de klanten, hoe je de dingen aanpakt) bepaalt de perceptie ten opzichte van jouw merk. 

Wij spitsen ons toe op de visuele uitwerking. Ons creatief team vertaalt jouw merkwaarden naar een opmerkelijke visuele uitstraling. 

We hebben het dan over:

  • Een betekenisvolle bedrijfsnaam
  • Een herkenbaar en uniek logo
  • Een consistente huisstijl (kleur, typografie, fotografie, drukwerk, ...)
  • Gebruiksvriendelijke website of webshop

Deze elementen helpen consumenten jouw merk te identificeren. Ze zorgen ervoor dat je opvalt en wordt herkend. Een voorwaarde hierbij is dat ze consequent worden ingezet. 

Wij zijn jouw rots in de ‘branding’

Wij zijn jouw rots in de ‘branding’

We helpen je jouw aanbod, waarden en persoonlijkheid op een coherente, inspirerende manier te communiceren naar je doelgroep.