De campagne ONS West-Vlaanderen diende als precampagne voor de politieke verkiezingen. Het doel van de campagne was Provincie West-Vlaanderen in de kijker zetten met de focus op deze vier thema's: landbouw en economie, fietsroutes, waterspaarbekkens en de provinciedomeinen. 

De uitdaging

Naambekendheid opbouwen voor de campagne 'Ons West-Vlaanderen' startte met het creëren van een herkenbare look-en feel. We ontwikkelden het logo en de volledige huisstijl. We creëerden samen met een externe partner korte filmpjes en bewaakten hierbij de tone-of-voice en grafische uitstraling. Om het bereik van de campagne te vergroten zetten we in op social media marketing en beletterden we een retro volkwagen busje.

Expertises

  • Logo ontwerp
  • Huisstijl ontwikkeling
  • Website
  • Belettering
  • Social media marketing

naambekendheid creëren

Ontwikkeling logo en huisstijl

De campagne Ons West-Vlaanderen kreeg verschillende visuele assets mee. Een logo, typografie, een kleurenschema, type beelden enz. Dit alles wordt consistent doorgetrokken naar verschillende communicatie. 

logoversies

in het straatbeeld

Belettering retro Volkswagenbusje

Spilfiguur Marino trekt met de herkenbare Volkswagenbus het mooie West-Vlaanderen in en beleeft hier heel wat leuke avonturen. Onderweg pikt hij verschillende West-Vlamingen mee die hen een mooi stukje West-Vlaanderen tonen. Via korte videofragmenten worden diverse facetten van ons mooie West-Vlaanderen in de kijker gezet. 

volkswagenbusje en persoon

Promoten van naambekendheid met gadgets

We deden verschillende voorstellen om het imago van het merk 'Ons West-Vlaanderen' ook tastbaar te maken voor het publiek. 

pet met logo ons westvlaandern
handschoenen met logo
drinkflessen met logo

Digitale verankering met een website en social media

 

Onswestvl Landingspagina (1)
3 gsm's social media
social media strook met verschillende posts

Heeft jouw merk een visuele vertaling nodig?

piet gespiegeld