Je huisstijl brengt jouw merk in woord en beeld tot leven

Een huisstijl is een belangrijk onderdeel van je brandingstrategie. Het is wie je bent en wat je doet op een authentieke en consistente manier communiceren. 

Bekijk gerealiseerde projecten

Heb ik wel een huisstijl nodig?

Het succes van een onderneming is niet louter en alleen het resultaat van goeie producten of diensten. Je product mag nog zo goed zijn, als je dit niet op de juiste manier communiceert zal niemand het weten én blijft verkoop uit.

Met een sterke visuele branding zorg je ervoor dat je

  • je onderscheidt van de concurrentie
  • vertrouwen uitstraalt naar de buitenwereld
  • opvalt in het overaanbod van bedrijven
  • je boodschap duidelijk communiceert
  • de juiste doelgroep aantrekt
  • herkenbaarheid opbouwt
  • klanten aan jouw bindt (loyaliteit)
  • méér verkoopt

Een voorwaarde op succes is hierbij is dat de huisstijl strategisch is opgebouwd én correct en consistent wordt toegepast.

Ontwerp van jouw visuele uitstraling

Belangrijke visuele ementen in de huisstijl zijn jouw naam, logo, baseline (of slogan), typografie, kleurgebruik, fotografie, illustraties en andere grafische elementen. Ook drukwerk en belettering vallen hieronder.

Ontwerp van jouw visuele uitstraling

Strategisch onderbouwd

Het is belangrijk dat jouw huisstijlontwikkeling met de nodige voorbereiding in gang wordt gezet. Dit betekent: eerst denken, dan doen. 
Inzicht in wie je bent, jouw unieke troeven én jouw doelgroep bepaalt de manier waarop jouw merk wordt vormgegeven.

Vorm, kleur en typografie zijn onlosmakelijk verbonden met belangrijke merkwaarden.

Lanceer op het juiste moment

Wanneer lanceer je nu best een (nieuwe) huisstijl?

  • Bij de start van je onderneming,
  • Bij een fusie of overname,
  • Als je huidige positionering niet het juiste publiek aantrekt,
  • Als de huisstijl gedateerd is,
  • Bij een wijziging in de bedrijfsactiviteiten,
  • Bij een naamswijziging,
  • Wanneer de huidige huisstijl niet consistent is opgebouwd.

Zorg voor een consistente weergave

Zorg dat al je online communicatie (website, social media, advertising, ...) én offline communicatie (drukwerk, belettering) consistent zijn opgebouwd.
Op langere termijn zorgt dit voor meer naambekendheid en een betrouwbaar imago.