Dit zijn dé digitale trends van 2016

Arne Goudeseune, Digital Marketing Expert
Arne Goudeseune,
Digital Marketing Expert
Dit zijn dé digitale trends van 2016

Ieder jaar brengt wel een aantal nieuwe trends met zich mee. Het is goed om hiervan op de hoogte te zijn, als je de opportuniteiten die ze met zich meebrengen op tijd wil grijpen. Wij zetten alvast de belangrijkste digitale trends voor 2016 voor jou op een rijtje.

VIDEO ADS

2016 wordt het jaar van video-advertenties! Als bedrijf is het hoog tijd om video een onderdeel van je content marketingstrategie te maken. Het helpt je om organisch goed gevonden te worden. Video trekt ook potentiële klanten aan. Ze leren je sneller kennen als bedrijf en dat wekt vertrouwen op. 

APP INDEXING

Met app indexing kunnen gebruikers die mobiel zoeken, meteen in een app zoeken en niet alleen op het internet. Wanneer de applicatie niet geïnstalleerd is, krijgt de bezoeker een ‘card design’ tevoorschijn, waarop het aanbod staat om deze in de app-store te downloaden. Google gebruikt de indexatie ook als ranking factor. Dit betekent dat wanneer een gebruiker is ingelogd in Google en de app is indexeerbaar, deze hoger in de zoekresultaten eindigt dan alleen het webresultaat. 

MOBIEL DOMINEERT DESKTOP

Er wordt tegenwoordig steeds meer gesurft naar webshops via mobile devices. Via de smartphone wordt constant gecommuniceerd en gezocht naar informatie. Daarom is het belangrijk dat de website van je organisatie mobielvriendelijk is. Daarmee wordt bedoeld dat je site zich aan iedere schermgrootte aanpast. Een responsive of mobielvriendelijke website betekent ook een hogere score in Google en een snellere laadtijd.

WEARABLE TECHNOLOGY OF SMART DEVICES

Het ziet er naar uit dat we in de nabije toekomst allemaal technologie gaan ‘dragen’. Vanaf dit jaar gaan ze meer en meer in het dagelijks leven gebruikt worden. De meerderheid van wearable devices die door consumenten worden gekocht, bevindt zich in de gezondheidssector. Denk maar aan een smartwatch of polsband die je fitnessprestaties meet en weergeeft.

DIGITAL ASSISTANTS

Digitale assistenten zorgen er voor dat gebruikers de informatie verkrijgen waarin ze geïnteresseerd zijn. Google Now, Siri (Apple) en Cortana (Microsoft) zijn digitale assistenten en het gebruik hiervan zal in 2016 langzamerhand toenemen. Ze functioneren als een soort hub voor al je belangrijke applicaties en andere handelingen op het net. Afspraken, contacten, mails, interesses, zoekresultaten, enzovoort. Het wordt allemaal door de digital assistant geanalyseerd, zodat het systeem je leert kennen en je dan effectief ook interessante informatie kan geven. 

VIRTUAL REALITY

Virtual reality is een computergestuurde simulatie waar je via verschillende zintuigen wordt ondergedompeld in een bijna levensechte ervaring. Via een soort bril krijg je beelden vrijwel onmiddellijk op je netvlies. Je wordt volledig afgesloten van de fysieke omgeving en hebt het gevoel dat je in een andere realiteit bent beland. 

MARKETING AUTOMATION

Marketing automation tools zijn, eenvoudig gezegd, verschillende tools die je marketingproces automatiseren. Marketing Automation op zich is geen tool, maar een strategie waarbij bedrijven continu in contact zijn met hun doelgroep. Marketing automation is een koppeling van CRM (Customer Relationship Management) aan CMS (Content Management Sytem). 

SAFETY FIRST: BEVEILIGING WORDT BELANGRIJKER

Hoewel beveiliging nu al belangrijk is, wordt het in 2016 nog belangrijker. Door je klanten een veilig gevoel te geven, win je hun vertrouwen. Het gaat enerzijds om de bescherming van klantgegevens en anderzijds om het beschermen van je website zelf.

20/04/2016
Scroll naar boven