Een foto zegt vaak meer dan woorden. Goede content is aantrekkelijk, maar het is natuurlijk meer dan tekst alleen. Ook visueel moet het plaatje kloppen. Het is de bedoeling dat het beeldmateriaal dient als een toelichting op de tekst.

goede of slechte fotografie

Denk ook goed na over je visuele content

Goede, professionele foto’s trekken enerzijds de aandacht, maar komen ook nog eens geloofwaardiger over. Bij het kiezen van goede afbeeldingen voor je website, moet je toch met enkele zaken rekening houden. Google Afbeeldingen is een manier om ideeën op te doen, maar deze kun je meestal niet ‘rechtenvrij’ van het web plukken.

De kwaliteit van je visuele content is van groot belang. Een niet-professionele foto wordt snel herkend aan de resolutie, de belichting, de compositie, enzovoort. Als je er als onderneming voor kiest om eigen foto’s te gebruiken, zorg er dan voor dat die door een professionele fotograaf genomen zijn.

Het gebruik van stockfoto’s is een goed alternatief wanneer je geen eigen foto’s gebruikt en Google Images wil vermijden. Er bestaan verschillende databanken waarin je professionele en ‘rechtenvrije’ foto’s per thema terugvindt. Sommige van die databanken zijn gratis, maar er zijn er ook tegen betaling.

Goede foto’s kunnen een groot deel van de uitstraling van je bedrijf bepalen. Verkeerd beeldmateriaal kan jou als professionele onderneming een onprofessionele uitstraling geven.

Heb je geen inspiratie of weet je niet hoe te beginnen? Geen nood! Digicreate, een full service digitaal en grafisch bureau, werkt samen met een fotograaf die voor jou de perfecte foto’s kan maken. Wij kunnen je ook toegang bieden tot Shutterstock, een databank met stockbeelden. 

Jouw boodschap versterken met het ideale beeld?

piet gespiegeld