Sticx helpt via innovatie bedrijven in het verbeteren en efficiënter maken van kennisverwerking en kennisoverdracht. Founder Sandra Trullemans ontwikkelt producten en methodologieën die wetenschappelijk onderbouwd zijn én de huidige standaarden op het gebied van kennisverwerving uitdagen. 

De uitdaging

Voor het efficiënt verwerken van kennis reikt ze verschillende hulpmiddelen aan: van herbruikbare en duurzame tactiele mindmapborden tot een applicatie waarmee je info kan delen en digitaliseren. We brengen het aanbod in kaart en werkten een merkstrategie uit. Die vertaalde zich in een nieuwe naam, een logo met varianten en een website ontwerp die de klant zelf ging programmeren.

Expertises

  • Merkstrategie
  • Naamontwikkeling
  • Logo ontwerp
  • Webdesign

ONTWIKKELING VAN EEN NIEUWE NAAM

Innoty wordt Sticx

De voormalige naam Innoty weerspiegelde onvoldoende de merkwaarden 'creativiteit', 'snelheid' en 'efficiëntie' en werd daarom vervangen door het korte en krachtige 'Sticx'. Sticx verwijst naar ‘to stick’, het blijven ‘plakken’ of ‘vasthouden’ van informatie. Denk maar aan de post-its die worden gebruikt als geheugensteuntjes. Sticx associeert ook met ‘verbinding leggen’. 

de naam wordt visueel

Ontwerp van een betekenisvol logo

Globaal visualiseert het beeldmerk een brein die uit 3 lussen bestaat. Met het staartje in de rechterhoek doet het geheel ook denken aan een tekstballon.  Hiermee willen we de associatie met ‘communicatie’ maken.  Kijk je wat verder dan zie je in de drie lussen drie personen die elkaar de  hand reiken. Dit verwijst naar ‘teamwork’ of samenwerking.

logo sticx
logo varianten sticx

AANZET NIEUWE HUISSTIJL

Website ontwerp op maat

Na ontwikkeling van naam en logo trokken we de nieuwe huisstijl verder door naar het webdesign. Implementatie van illustraties zorgt voor een toegankelijke look-en feel. 

strook contact
webdesign closeup
webdesign sticx tekening
sticx webdesign mockup

Hulp nodig bij de uitwerking van de branding van jouw merk?

piet gespiegeld