Skill 5: Onderscheidend vermogen Skill 7: Look'n feel
SKILL 6: INHOUD

Het is belangrijk om waardevolle en relevante content op het juiste moment en via het juiste kanaal op je doelgroep af te stemmen. Hierbij moet je vooraf goed nadenken wat jouw doelgroep wil te weten komen en waar ze zich bevindt.

Effectieve content

Klanten binden doe je vooral door ze interessante en relevante inhoud op het juiste moment te bieden. De ‘content berg’ blijft alsmaar groeien, dus het wordt ook steeds moeilijker om je doelgroep met de juiste content te bereiken. Om je toch te onderscheiden van de rest, is het belangrijk dat we dit planmatig aanpakken. Dat plan opstellen vraagt tijd, maar op termijn spaart het je net ook heel veel tijd uit.

Een sterke content strategie is van groot belang in je online marketing aanpak. Content marketing is waardevolle en relevante content op je doelgroep afstemmen. Het is een marketingtechniek met een bepaald doel: het loopt van een goed imago opbouwen tot verkoopcijfers verhogen tot leads genereren. Let wel: het lijkt makkelijker dan het is. Het is niet goed om zomaar content de wereld in te sturen. Het moet effectief ook waardevolle content voor jouw doelgroep zijn. Wat wil je doelgroep te weten komen? Wat zoeken ze? Welke vragen hebben ze? Daarvoor is skill 1 ‘Ken je klant’ van groot belang: leer je (potentiële) klant eerst kennen om te weten te komen wat hij/zij wilt.

Nadat we samen met jou je buyer persona’s hebben opgesteld, gaan we met onze expertise bepalen op welke manier we naar je doelgroep gaan communiceren. 

Content in allerlei formaten

Content bestaat er in duizend en één formaten. We inspireren je graag met volgende voorbeelden:

  • Casestudies of andere onderzoeken
  • Infographics
  • Videocontent (YouTube/Vimeo)
  • Whitepapers
  • Webinars
  • Reviews
  • Lijsten (bijvoorbeeld: 15 tips om goeie content te creëren)


De consument wordt beter en beter in het uitfilteren van (ir)relevante informatie. Daarom is het net zo belangrijk dat de inhoud waardevol is. Het moet de behoefte van de ontvanger kunnen vervullen. We kunnen stellen dat de perfecte content voldoet aan de 3 c’s:

  • Conversatiegericht: het moet de lezers met je onderneming en onderling in interactie brengen.
  • Contextgevoelig: denk goed na over de kanalen waarop je bepaalde content zal verspreiden. Sommige kanalen passen beter bij bepaalde content dan andere.
  • Consistent: blijf eenvormig in wat je publiceert. Je moet eenduidig zijn in al je communicatie-uitingen. 

Inbound marketing

Inbound marketing is een strategie die ervoor zorgt dat je door je (potentiële) klanten, op het moment dat zij je nodig hebben, online wordt gevonden. Deze marketingstrategie combineert eigenlijk drie werkterreinen op het vlak van internet marketing en zorgen voor een sterke online aanwezigheid.

  • Content marketing
  • SEO
  • Social media marketing


Inbound marketing doorloopt 4 fases, namelijk:

1. Attract
We willen niet zomaar wat bezoekers aantrekken, we willen de juiste bezoekers aantrekken. Om te weten wie de ‘juiste’ bezoekers zijn, blik je terug op je buyer persona die je bij skill 1 al opstelde.

Hier speelt inhoud een belangrijke rol. Het is belangrijk om relevante content te creëren, zodat bezoekers zich aangesproken voelen en zodat hun vragen worden beantwoord. Voor webpagina’s is het belangrijk dat je content SEO-proof is en je in je inhoud de juiste keywords gebruikt. De inhoud moet ook lang genoeg zijn om door Google naar waarde te worden geschat. Interageer ook via social media als je bezoekers zich daar bevinden.

Convert
In deze fase willen we de bezoekers naar leads converteren. Dat doe je door contactinformatie van je bezoekers te verzamelen. Dit kan bijvoorbeeld via inschrijfformulieren of call-to-actions die naar een aparte landingspagina (een ‘losse’ pagina buiten je website) verwijzen.

Close
Nu je de leads hebt, is het tijd dat je die naar klanten omzet. Dat kan bijvoorbeeld via gerichte e-mailmarketing of -campagnes.

Delight
In deze fase moet je het hele proces meten, bijsturen en opvolgen. Het is niet omdat de klanten al binnen zijn, dat je daarna niet meer aan hen moet denken. Dat kan bijvoorbeeld door enquêtes met specifieke vragen, social monitoring of persoonlijk afgestemde content.

Onze ervaren copywriters gaan samen met jou de perfecte content creëren!

Sluit

Wil je graag meer zinvolle tips ontvangen?

Vul dan hieronder je gegevens in.

Scroll naar boven