Content management

Webdesign
08.

Bij digicreate.be zorgen wij ervoor dat je makkelijk zelf je eigen content kan beheren. Je hoeft geen techneut te zijn om je website inhoudelijk aan te passen.

Contacteer ons

Content Management Systeem

Een Content Management Systeem of CMS zorgt ervoor dat je geen techneut hoeft te zijn om de content op je website aan te passen. Het is het systeem dat achter je website schuilt en waarmee je eenvoudig teksten en foto’s aanpast.

Bij digicreate.be bouwen we dit steeds zo gebruiksvriendelijk mogelijk op, zodat je als klant ook zelf aan de slag kan. Zo ben je niet steeds van je webbouwer afhankelijk als er inhoudelijk iets moet aangepast worden. Wil je dit toch liever volledig in ons beheer laten? Dan kan dit uiteraard ook. Handig toch?

Er zijn verschillende Content Management Systemen. Eén van de bekendste is bijvoorbeeld WordPress. Wij hebben ook twee eigen systemen: Jeeves is een PHP-gebaseerd systeem en daarnaast hebben we nog een ASP.net-gebaseerd Content Management Systeem.

Welk systeem er wordt gebruikt, hangt af van je persoonlijke voorkeur. Wij ondersteunen je in deze keuze afhankelijk van je wensen. Ook geven we na het ontwikkelen van je website een grondige demonstratie van het gebruikte CMS.

Content management is een veelomvattend begrip en staat letterlijk voor het ‘beheren van inhoud’. Met ‘inhoud’ worden teksten en beelden bedoeld.

Content van goede content

Van goede content glunderen wij van contentement! Het webdesign mag nu nog zo mooi zijn, als de content van je website niet goed zit, dan haken bezoekers af. Dit heeft veel te maken met gebruiksvriendelijkheid. De gebruikerservaring van je bezoekers is doorslaggevend.

De inhoud die je creëert moet een bepaalde waarde voor je bezoekers hebben. Het bepaalt namelijk of bezoekers al dan niet op je website blijven. En als ze blijven, dan vergroot dit de kans op conversies.

De content moet ook ‘scanbaar’ zijn. Geen ellenlange teksten waarvoor je bezoekers vriendelijk bedanken en weer vertrekken. Ook sterke call-to-actions zijn van groot belang. Goed beeldmateriaal zorgt er dan weer voor dat bezoekers je tekstuele content beter zullen begrijpen.

Hoewel je initieel voor je doelgroep schrijft, mag je ook de zoekmachines niet vergeten. SEO-copywriting zorgt voor een betere terugvindbaarheid.