ONLINE ADVERTEREN EN SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising of betaald adverteren in zoekmachines. Het zorgt voor meer websitebezoekers via advertenties. Online adverteren werkt, tenminste: als je het goed doet!

SEO en online advertising gaan hand in hand

Beide technieken zorgen ervoor dat je meer bezoekers op je website genereert. Bij SEO gaat het erom dat je door een goede websitestructuur, copywriting en autoriteit beter wordt gevonden in de resultaten. Bij online advertising draait het om doelgerichte campagnes, waarbij je dankzij goede advertentieteksten en -beelden een groter doorklikratio naar je website verkrijgt. 

Adverteren op Google (SEA)

De meest gekende vorm van SEA is Google AdWords. Dat komt omdat Google je een enorm groot potentieel aan bereik biedt en in België een marktaandeel van 95% heeft op het vlak van zoekmachines.

In Google verschijnen ook gesponsorde links die je boven of onder de standaard resultaten ziet wanneer je een zoekterm intikt. Als je voor SEA kiest, komt je website daar ook tussen te staan. Aan de hand van biedingen op trefwoorden kan je adver­teren in die zoekmachine. Je betaalt alleen als er iemand op jouw website/link klikt en dus je website bezoekt, dit noemen we cost per click (CPC).

Doelgericht & efficiënt

Het grote voordeel bij online advertentiecampagnes zijn de snelle resultaten en de gedetailleerde rapportage. Je kan ook heel doelgericht te werk gaan. Je bepaalt bij de opzet van een campagne zelf de zoekterm(en) waarop je wil gevonden worden, wie je doelgroep is, waar die zich bevindt en op welk moment de advertentie moet verschijnen.

Samen met jou bepalen we de online strategie en zetten we jouw budget maximaal in. De concrete resultaten meten en ana­lyseren we, waarna we je een uitgebreid rapport bezorgen.

Tijd om dit eens grondiger te bekijken?


Display advertising

Bij digicreate.be kunnen wij ook een display campagne voor je opzetten. Dit zijn banneradvertenties die op het juiste moment, aan de juiste persoon, de juiste boodschap laten zien. Hier wordt de focus vooral op het visuele gelegd. Dit kunnen statische of dynamische banners zijn. Hierbij aansluitend zetten we een doorverwijzende landingspagina op. Belangrijk hierbij is om op voorhand concrete doelstellingen te formuleren en er KPI’s (bereik, conversies, …) aan te verbinden. Geen nood, wij zorgen ervoor dat je banneradvertentie aan alle displayrichtlijnen voldoet!

Social media marketing

Ook via sociale media kan je adverteren en zo je doelgroep aanspreken. Social advertising biedt net zoals het ‘gewone’ online adverteren heel wat mogelijkheden om te segmenteren op basis van sociaal-demografische gegevens. Adverteren via sociale media biedt je eveneens de kans om je marketingboodschap te verspreiden naar nieuwe potentiële klanten. Facebook is ondertussen uitgegroeid tot een grote speler binnen social advertising, maar ook LinkedIn, Twitter, Instagram en nog andere media bieden de mogelijkheid om te adverteren.

Online adverteren werkt, tenminste: als je het goed doet!

WAARMEE KUNNEN WIJ U HELPEN?

Scroll naar boven