Online Advertising

Webdesign
07.

Online adverteren kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld via sociale media, in zoekresultaten of via online banners. Wij helpen je bij het maken van de juiste keuze!

Contacteer ons

Online adverteren met Google Ads

Een prominente plaats in de zoekresultaten en alleen maar betalen voor relevante leads? Dat kan met online advertising via Google Ads (vroeger Google AdWords).

Onbekend is onbemind. Zeker bij online advertising in zijn totaliteit. Velen associëren het met onverwachte torenhoge facturen, maar niets is minder waar. Wist je dat het je zelfs minder kost en meer opbrengt dan traditionele advertenties (bv. via kranten en brochures)?

Bij online adverteren wil je je net als bij printadvertenties richten tot je doelgroep. Bij traditionele reclame heb je dit eigenlijk niet in de hand, maar bij online adverteren wél. Je hebt de controle over je uitgaven en kan perfect segmenteren op locatie en doelgroep. Je betaalt ook alleen maar als je die doelgroep bereikt.

Online adverteren met Google Ads
Adverteren via social media

Adverteren via social media

Gefrustreerd dat je inzet op social media niet het gewenste effect heeft? Heb je niet veel volgers of weinig bereik op je berichten ondanks alle tijd en moeite die je er in steekt?

De social media zijn niet meer weg te denken in de mediamix van vandaag. Het is de ideale manier om op een laagdrempelige manier in interactie met je doelgroep te treden. Toch hebben veel bedrijven terecht het gevoel dat het niet genoeg opbrengt. Dat komt omdat slechts een klein deel van je volgers jouw bericht daadwerkelijk in hun overzicht ziet verschijnen. Om buiten je bestaand netwerk te treden, moet je inzetten op social media advertising.

Hier geldt hetzelfde principe als adverteren in zoekmachines: budgettair heb je het zelf volledig onder controle.

Voordelen van online advertising

Als je nog niet overtuigd bent, dan zetten we graag enkele voordelen van online advertising op een rij.

  • Je kan zelf je advertentiebudget bepalen.
  • Je betaalt alleen maar wanneer iemand effectief doorklikt op je advertentie.
  • Je bereikt de juiste persoon, op de juiste plaats en op het juiste moment.
  • Je krijgt duidelijke prestatierapporten voor een perfecte evaluatie.
  • Je valt op, dus zelfs als er niet wordt verder geklikt, is het goed voor je online branding.

Hoger in de zoekresultaten

Voor nieuwe websites is het niet gemakkelijk om op de eerste pagina van de zoekresultaten getoond te worden. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is dan ook een werk van lange adem. Google en andere zoekmachines kijken naar honderden factoren die je rankschikking beïnvloeden. Autoriteit is bijvoorbeeld één daarvan, maar ook SEO-copywriting en een goede gebruikerservaring kunnen je positie een duwtje in de rug geven.

Wil je opvallen en sneller resultaat verkrijgen? Dan is adverteren via Google Ads een piste om te overwegen. Het is een relatief eenvoudige oplossing om sneller bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen.

‘Killer ads’ met SEO-copywriting én straf design

Voor optimale resultaten via online advertising, moet je natuurlijk meer doen dan louter en alleen betalen voor advertenties.

Net zoals bij SEO-copywriting is een zoekwoordenonderzoek cruciaal voor je Google-advertenties. Dit kan perfect op elkaar afgestemd worden. Als zoekmachines zien dat je zoekwoorden terugkomen op de bestemmingspagina’s én in je advertenties, dan is dat voordelig voor de kwaliteitsscore in Google Ads. En hoe hoger je kwaliteitsscore, hoe relevanter je advertenties en dus hoe hoger je positie in de zoekresultaten.

Ook de aantrekkelijkheidsfactor speelt een grote rol. Dit zowel bij display-advertenties via Google Ads, als bij adverteren via sociale media. Als je wil dat je advertentie bij je doelgroep blijft hangen, zorg dan voor een sterk concept in woord en beeld.

Kortom: we gaan voor aantrekkelijke, kwalitatieve advertenties die converteren!