Webshop

E-commerce is niet nieuw, maar het is nodig om eerst even te bezinnen vooraleer we beginnen. Een succesverhaal start met een goede planning en dat telt dubbel en dik voor webshops.

Bespreek jouw project met ons
Van strategie tot webshop

Van strategie tot webshop

Bij het runnen van een webshop komt heel wat kijken. Het is bijna een fulltime job en net zoals bij een fysieke winkel is het belangrijk om op voorhand een plan te hebben. Vanuit je idee stel je een businessplan op met een concrete strategie. Zorg dat je vooraf het antwoord op deze vragen weet:

  • Wat zijn mijn troeven t.o.v. concurrenten?
  • Naar welke doelgroep richt ik me en naar welke landen? Vraag ik BTW?
  • Welke (vaste) kosten zijn er aan mijn webwinkel verbonden?
  • Met welke leveranciers werk ik samen (voor je product en verpakkingen)?
  • Wat is of wordt de (domein)naam van mijn shop en is deze nog beschikbaar?
  • Heb ik een logo (en huisstijl) als visueel uitgangspunt voor de e-shop?
  • Hoe verstuur ik mijn product?
  • Met welk betaalplatform wil ik werken?
  • Wat zijn de wettelijke regels rond het opstarten van een shop?
  • Met welke social media promoot ik mijn webshop?
  • Implementeer ik een nieuwsbrief om klanten op de hoogte te houden en conversie te verhogen?

Een webshop stopt niet na ontwikkeling

Rome is niet op één dag gebouwd, maar ook het bouwen van een webshop legt een zekere weg af. Bij het opstarten van een webshop is een goede planning en voorbereiding van cruciaal belang. Een webshop runnen is veel meer dan achter je computer zitten wachten tot er een bestelling binnenkomt.

Net zoals bij een gewone winkel moet je ook cliënteel naar je webshop aantrekken. Je moet dus weten via welke wegen je jouw doelgroep wil aantrekken en vasthouden. Dit ligt al vast in de online strategie.

Zie je er geen beginnen aan? We helpen je graag met het opstellen van een online strategie.

Alle facetten bij het opbouwen van een shop worden in rekening gebracht: van producten en bestellingen tot online betaling en levering bij de klant. Bij elke stap staan we voor je klaar.

Voordelen van een webshop

Voordelen van een webshop

  • Het openen van een webshop is een relatief lage investering. Je hoeft geen winkelpand te kopen of te huren.
  • Je bereikt een grote doelgroep, omdat je niet aan een fysieke locatie gebonden bent.
  • Door enkele geautomatiseerde processen wordt het werk verminderd. Je hoeft op het einde van de dag bijvoorbeeld geen kassa na te tellen.
  • Je webwinkel is altijd open. Als eigenaar van een webshop ken je geen sluitingsuren. Ook ’s nachts kunnen klanten bij jou een bestelling plaatsen, zonder dat jij daarvoor meteen paraat moet staan.
  • Een webshop is een goed vertrekpunt om online je producten te promoten via sociale media, Google Ads, enzovoort.

Nog niet overtuigd of jij wel het juiste product of de juiste dienst hebt om via een online shop te verkopen? Wij bekijken het graag samen met jou!