SOCIAL MEDIA

Integreer sociale media in je digitaal verhaal! Ze zijn niet alleen ‘in’, maar leveren ook goede resultaten op. Creëer een extra platform om met je prospecten en klanten te communiceren en integreer dit in alle communicatiekanalen.

Tal van voordelen

Als onderneming wordt het steeds belangrijker om aanwezig te zijn op sociale media en zo dialoog te voeren met je klanten of prospecten. De sociale media bieden je een nieuw platform om met je doelgroep(en) in contact te komen. Hoe groter je online zichtbaarheid, hoe meer mensen er naar jouw website worden getrokken. Daarnaast bieden sociale media kanalen je de kans om interactie te voeren met je klanten/prospecten.

Als je social media strategisch in je marketingplan integreert, kan het je heel wat voordelen opleveren. Het zal ervoor zorgen dat je hoger scoort in zoekmachines en we kunnen deze kanalen gebruiken om leads binnen te halen. Een ‘must have’ dus!

Toegevoegde waarde voor SEO

Ook Google vindt sociale media leuk! De sociale media hebben een grote invloed op de positie of SEO-ranking van je website in zoekmachines. Als iemand bijvoorbeeld een artikel op je website leuk vindt of deze retweet via Twitter, gaat Google ervan uit dat de ‘liker’ of ‘retweeter’ de informatie op jouw website waardevol vindt.

Wanneer je als bedrijf op de juiste manier actief bent op sociale media, scoor je dus punten bij Google of andere zoekmachines. Daarnaast is het effect van sociale media ook meetbaar in het aantal volgers of vind-ik-leuks.


De sociale media zijn niet alleen ‘in’, maar ze leveren ook goede resultaten op.

It leads to more

Social media zijn niet effectief als je ze lukraak inzet. Digicreate.be kijkt graag samen met jou hoe we social media strategisch in je marketingplan kunnen integreren.

Het is belangrijk om op voorhand te bepalen wat je met de sociale media wil bereiken. Waar gaat de (potentiële) klant naar op zoek? Speel daarop in en gebruik relevante zoekwoorden en links in jouw content op sociale media. Dat is zoals eerder aangehaald goed voor de vindbaarheid in zoekmachines. Met relevante links bedoelen we links die naar de juiste pagina op je website verwijzen en niet enkel naar de homepage. Daarna wordt de betrokkenheid van de consument omgezet naar concrete leads.

Met een duidelijke call-to-action via sociale media, kan je (potentiële) klanten ook doorverwijzen naar een inschrijfformulier. Door bijvoorbeeld een contact- of inschrijfformulier in te vullen, heb je dan die concrete leads. Ook door visuele content aan je social media post toe te voegen, trek je alvast al sneller de aandacht van potentiële klanten. Hierdoor is sociale media ook het ideale kanaal om snel aan branding te doen, al dan niet betalend.

Kortom: wij nemen je bedrijf en zijn doelgroep(en) onder de loep en zorgen ervoor dat we social media als troef kunnen integreren in jouw marketingstrategie. 

WAARMEE KUNNEN WIJ U HELPEN?

Scroll naar boven