7 bouwstenen voor een goede website

Frédéric Lannoo, Digital Marketing Expert
Frédéric Lannoo,
Digital Marketing Expert
7 bouwstenen voor een goede website

Je website is het uitgangsbord van je onderneming. Daarom is het belangrijk om via je website op een efficiënte en gestructureerde manier te communiceren. Onze 7 tips vormen de bouwstenen van een goeie website.

1: GEBRUIKSVRIENDELIJK

Het is belangrijk dat de bezoeker snel en efficiënt door je website kan navigeren en op een snelle manier tot de informatie komt die hem of haar kan interesseren. Alles start bij een duidelijke opbouw, zowel voor de structuur als inhoud.

2: VISUEEL AANTREKKELIJK

Het ontwerp van je website weerspiegelt de waarden en visie van je bedrijf, maar daarnaast moet het ook opvallen tussen de massa en aansluiten bij de huisstijl van je bedrijf. Het uiterlijk van de website gaat bovendien hand in hand met de gebruiksvriendelijkheid. Een site kan en moet gemakkelijk zijn in gebruik én visueel aantrekkelijk zijn!

3: DOELSTELLINGEN

Wat wil je bereiken met je website? Met andere woorden: wat zijn je doelstellingen? Voor het ene bedrijf kan dit vooral promotioneel en wervend zijn, voor het andere bedrijf misschien vooral informatief. Whatever it is: elk uitgangspunt heeft een andere aanpak nodig, bepalend voor structuur, visuele uitwerking en inhoud.

4: RESPONSIVE OF MOBIELVRIENDELIJK

‘Responsive’ betekent dat je websitestructuur flexibel moet zijn en aanpast aan de schermgrootte van mobiele toestellen (tablets, smartphones, …). Een mobielvriendelijke website is een absolute must, gezien een groot deel van de bezoekers de website via een mobiel toestel bezoekt. Een responsive website betekent ook een hogere score in Google en een snellere laadtijd.

Is jouw website al mobielvriendelijk? TEST HIER JE WEBSITE!
Niet tevreden over het resultaat? Informeer naar de beste oplossing!

5: SNEL VINDBAAR

Zoeken op het internet, begint bij zoekmachines. Het bekendste voorbeeld daarvan is uiteraard Google. Alle inspanningen hebben geen enkel nut als het resultaat uiteindelijk niet gevonden wordt. De sleutel tot succes is dus snel en efficiënt door je doelpubliek gevonden worden. Hier denken we meteen aan de termen SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising). SEO is de techniek om een website hoger te laten scoren in zoekmachines. SEA is de techniek om online te adverteren. De perfecte aanvulling voor je SEO-optimalisatie!

6: MEETBAAR

Het voordeel van online inspanningen is dat de resultaten heel snel, uitgebreid en nauwkeurig meetbaar zijn. Via analyse tools, zoals Google Analytics, heat maps en buzz trackers, kun je op de voet volgen wat het resultaat is van jouw acties.

7: MAKKELIJK AANPASBAAR

Een Content Management System of CMS is onontbeerlijk voor een goede website. De inhoud van je website moet leven! Je website moet de eerste plaats zijn waar klanten kunnen lezen over nieuwe producten en ontwikkelingen. Het beheren van die info (teksten, foto’s of video’s), kan je makkelijk zelf via het CMS.

20/04/2016
Scroll naar boven